maanantai 20. maaliskuuta 2017

Ps. 25: 11-20 Viikon psalmi


Herra, nimesi kunnian tähden  


anna anteeksi suuret syntini.

  Se, joka Herraa pelkää, 
  oppii valitsemaan oikean tien.
Hän saa onnen ja rauhan, 
ja hänen jälkeläisensä perivät maan.
  Herra ilmoittaa suunnitelmansa palvelijoilleen, 
  ja he tulevat tuntemaan, millainen on hänen liittonsa. 
Minun silmäni katsovat alati Herraan, 
hän päästää jalkani ansasta.
  Käänny puoleeni ja ole minulle armollinen, 
  sillä minä olen yksin ja avuton.
Lievitä sydämeni tuska, 
ota pois minun ahdistukseni.
  Katso minun kärsimystäni ja vaivaani 
  ja anna anteeksi kaikki syntini.
Katso, kuinka paljon minulla on vihollisia! 
Heidän vihansa on väkivaltainen ja julma!
  Suojele minua ja pelasta minut, älä hylkää minua, 
  sinuun minä turvaudun.
Kunnia Isälle ja Pojalle 
ja Pyhälle Hengelle,
  niin kuin oli alussa, nyt on ja aina, 
  iankaikkisesta iankaikkiseen. Aamen.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti